Jeśli Ty i Twój Zespół jesteście przekonani o wartości wolontariatu i dobrze przygotowaliście się na przyjęcie wolontariusza… czas stworzyć ciekawą, atrakcyjną ofertę, która zwróci uwagę.
Oferta wolontariatu, krok po kroku
Niezbędne informacje:
– kto poszukuje: przedstaw i krótko opisz swoją organizację, podaj stronę www
– do czego/do jakich zadań potrzebujesz wolontariusza, jakie będą jego obowiązki– pisz ciekawie, ale jasno i konkretnie
– kiedy/jak często/w jakie konkretnie dni, w jakich godzinach– precyzyjnie określ czas wolontariatu
– gdzie – wskaż miejsce realizacji wolontariatu, może dodaj mapkę
– kogo szukasz, kogo potrzebujesz – określ profil wolontariusza (wiek, płeć, cechy, umiejętności, Twoje oczekiwania – nie ulegaj jednak stereotypom, bądź otwarty na różnorodność)
– określ zasady aplikacji: do kiedy można aplikować, forma aplikacji (np. formularz rekrutacyjny, CV, list intencyjny); nie zapomnij o wskazaniu kontaktu do osoby, która zajmuje się rekrutacją wolontariuszy w Twojej organizacji/instytucji
Niezbędny marketing:
– stwórz atrakcyjny tytuł – adekwatny do oferty, ale chwytliwy, hasłowy
– odnieś się do wartości i potrzeb potencjalnego wolontariusza, w ten sposób dotrzesz do jego motywacji ( napisz o celu, o efektach wolontariatu, o zmianie jaką spowoduje)
– przedstaw korzyści ze współpracy z Twoją organizacją/instytucją (np. doświadczenia, możliwość wpływu na sytuację społeczną, udział w ciekawym wydarzeniu …), pomyśl jak wykorzystać fakt, że Twoja organizacja działa w Sopocie
– zadbaj o czytelną i atrakcyjną szatę graficzną oferty
Źródło: http://wolontariat.org.pl/strefa-korzystajacych/cykl-wspolpracy/oferta-i-promocja/